Muu Sedergreniin useasti liittyvä suku

Suomeksi:  Muu Sedergreniin useasti liittyvä suku

Sedergrenin puolisoilla esiintyy useamman kerran samoja sukunimiä, joista pian huomataan myös, että monet henkilöt ovat toistensa lähisukulaisia. Heistä kerättyä jälkipolvien tietoa esitetään seuraavassa ensisijaisesti Tauluina. Lähtöhenkilö ja liitoshenkilö(t) Sedergren-suvusta mainitaan alla.

På svenska:  Någon annan släkt har knytning ofta med Sedergren

Sedergrens maka/make, dess släktnamn förekommer upprepade gånger, vi kan se, att många personer är sina nära släktningar emellan. De har ättlingar på många generationer. Följande släkter har knytningar emellan och med Sedergren, föreställningar är på Tabeller. Utgångsperson och person(er) med Sedergren-knytning(ar) nämns under.

Poikonen, Johan 1796-1867, Taulut / Tabeller
        Anna Kustaava Herranen, Sedergren 1898-1950
        Maria Poikonen, Sedergren 1850-1904
        Eeva Sedergren, Poikonen 1895-1925

Herranen, Grels Olofsson n. 1600, Taulut (Jäsensivut!) / Tabeller (Medlemssidor!)
        Anna Kustaava Herranen, Sedergren 1898-1950
        Anna Sofia Sedergren, Lång, Herranen 1867