Jäsenkirje no 1/2018

25.4.2018

Kutsu Sukujuhlille ja -kokoukseen, Suojala Puistotie 8 Pielavesi 14.7.2018. Tietosuoja-astuksen vaatimusten mukaiset toimet ovat valmistumassa Jäsenrekisterille ja Sukututkimusrekisterille. Ym.

Sedergren-sukuseuran jäsenkirje 1/2018

Kesää ja sukukokousta kohti

Keväinen tervehdys, Sedergrenien sukuseura ry:n jäsen ja muut sukulaisemme! Tätä kirjoittaessa Etelä-Suomessa jo kevään ensimmäiset valkovuokot ovat aloittaneet kukintansa mutta pohjoisemmassa jäät sinnittelevät itsepintaisesti vielä järvien kansina, vaikkakin lujuutensa menettäneinä ja jo vaarallisina kulkea. Mutta pitenevät päivät ja valoisat illat muistuttavat meitä lähestyvästä kesästä.

Keskeisin sukuseuramme tarkoitus on edistää sukulaisten yhteydenpitoa ja yhdessä oloa, erityisesti sukutapahtumina. Vuonna 2016 alkanut seuramme toimintakausi on pian lopussa ja siitä nautimme ensi kesän sukutapaamisessa, jolloin pidetään myös sääntömääräinen sukukokous. Tässä jäsenkirjeessä esitämme jäsenistöllemme kutsun viettää kanssamme heinäkuinen kesäpäivä Pielavedellä, joka on sukumme tarinassa keskeinen paikkakunta. Toivottavasti näemme teistä mahdollisimmat monet Pielaveden Suojalassa!

Henkilötietojen käsittelyä koskevan lainsäädännön seurauksena

Yhdistyslaki velvoittaa sukuseuraamme, kuten kaikkia yhdistyksiä, pitämään yllä luetteloa jäsenistöstämme. Jäsenrekisterin pitäminen on myös käytännöllisesti välttämättömyys, sillä sukuseuramme toiminnan tarkoitusta - yhteydenpidon edistämistä - olisi vaikea toteuttaa ilman tietoja jäsenistä tai heidän yhteystietojaan.

Henkilötietojen keräämistä ja käsittelyä koskeva lainsäädäntö astuu koko tehollaan voimaan: Koko EU:n alueella noudatetaan yleistä tietosuoja-asetusta 25.5.2018 alkaen. Henkilötietojen käsittelystä on velvoitteita, jotka koskevat sukuseuroja siinä, missä muita yhdistyksiä ja yrityksiä. Lainsäädännön tarkoituksena on turvata elossa olevien ihmisten tietosuojaa ja oikeutta päättää tietojensa käytöstä.

Kyseessä oleva lainsäädäntö on aiheuttanut toimenpiteitä myös Sedergrenien sukuseura ry:ssä. Meillä tämä koskee Jäsenrekisteriä ja Sukututkimusrekisteriä. Molemmista tulemme julkaisemaan rekisteriselosteet, joita vielä jäsentiedotteen kirjoittamisen aikana viimeistellään.  Rekisteriselosteet julkaistaan seuramme nettisivustolla. sedergren.fi/sukututkimus/rekisteriseloste/

Kutsu Sedergrenien sukujuhlaan ja sukukokoukseen 2018

PAIKKA JA AIKA:  Suojala Pielavesi   14.7.2018 klo 10 kokoontuminen, klo 11 kokous

Lauantain ohjelmaan kuuluu ruokailu, paikan päällä. Tarjolla on keittoruokaa, joka toivottavasti sopii mahdollisimman monelle. Erityisruokavalioita tarvitsevien on syytä olla omatoimisia. Myöhemmin illan lähestyessä grilli kuumenee ja paistellaan makkaraa.

Tietoa toiveista otetaan mielellään vastaan. Ilmoituksen voi jättää jollekin hallituksen jäsenenistä, Facebook-ryhmään tai sitten lähettää sähköpostia: sukuseura.sedergren@gmail.com. Huom. Yhdistyksen omalla netti-sivustolla myös on palautekanava ja sitä voi käyttää vapaasti! www.sedergren.fi.

Lauantai  14.7.2018

10.00                  Aamukahvi

11.00                  Avaus pj. Simo Saarmala

Esittely ja ohjelma, juontaja Jarmo Partanen

11.10                  Sukututkimusesitelmä, DNA-testit ja sukututkimus,

valtiotieteiden tohtori Jari Sedergren

11.40                  Tilaa tarinoille. Henkilöesittelyä suvun piiristä

12.00                  Lyhyt tauko ennen sukukokousta

12.10                  Varsinainen sukukokous

13.10                  Ruokailu

14.10                  Musiikkiesitys tai video-/elokuva (tietoa pidetään jännityksessä viime hetkeen...)

14.40                  Kahvi

15.10                  Kilpailut. Mm. tonkkumi, Frisbee, ym., henkistäkin ponnistelua

Sateen sattuessa kisaillaan sisätiloissa

Vetäjät Miikka Ritala ja Kati Rosendahl

16.30                  Sukujuhla jatkuu iltaan hauskanpidon ja pienen napostelun merkeissä

Karaoke, Booli

Pihagrilli

Sunnuntai  15.7.2018

- ei yhteiseksi sovittua ohjelmaa (pienryhmät omatoimisesti)

Toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleeksi!

Sukuseuran hallitus

Simo Saarmala, puh.joht., 040-416 6551

Miikka Ritala, 0400-232408

Jarmo Partanen, 040-272149