Sedergren-sukuseuran tapahtumapaikka, heinäkuu 2014

17.2.2014

Paikka: Pielavesi Teatterin Heinämäen teatteritalo

Sedergrenien sukuseura ry:llä on tänä vuonna sääntöjen määräämä Varsinainen sukukokous, joka pidetään joka toinen vuosi. Sukukokouksen yhteydessä pidetään sukujuhla ohjelmineen, jonka ajankohdaksi onkin jo ilmoitettu 12-13.7.2014. Paikan valinta oli helppo, koska vaihtoehto 1. eli Suojala oli varattu toisaalle eikä ollut enää mahdollista varata meille. Kyseessä oleva paikka on Heinämäen teatteritalo, joka sijaitsee vajaan kilometrin päässä samasta Nuorisoseuran talosta, jossa pidettiin v 2009 sukuseuran perustamiskokous ja sukutapaaminen. Teatteritalo on entinen kansakoulu ja suvun kannalta perinteikäs, sillä kyseisessä rakennuksessa ovat astuneet koulutielle varsin monet sedergrenit 1900-alkupuolelta alkaen. Heinämäen kylätoimikunta on laittanut koulun tietoja myös nettiin:

Teatteritalon vuokrahinta on kohtuullinen, mutta ei sisällä siivousta. Kaikki omat jäljet tulee siivota palauttaa lähtötilaansa yhdistyksen jäsenten ja osallistujien toimesta. Yhdistyksen jäsenmaksuilla keräämät rahat riittävät myös kohtuulliseen tarjoilun tapahtumapaikalla. Tutkittavana on myös kuljetuspalvelu kirkonkylän ja Heinämäen välille.

Sukuhallituksen kokouksessa 16.2.2014 alustavasti laadittua ohjelmaa tarkennetaan jatkossa. Ruokailu tullaan järjestämään, sillä teatterin keittiö ja kahvio ovat käytettävissä. Vapaaehtoisia erilaisiin toimiin tullaan kyselemään ja niihin saa mielellään ilmoittautua itsekin. Videoitten katselun mahdollisuus selvitetään ja pyritään järjestämään niin, että onnistuisi. Elokuvaakin saattaa löytyä katseltavaksi arkiston aarteista. Karaoken mahdollisuus ei ole poissuljettu, vaikka äänentoisto ei ole sujuvasti "tavanomainen", vaan teatterin tyyppinen. Kahviossa on tilaa melko runsaasti ja mahdollisesti puolet kahviosta varataan tanssimista varten. Pihan käyttö esim. pienimuotoiseen grillailuun on myös selvitettävänä. Tarkempaa tietoa ohjelmasta ja virallinen kokouskutsu laitetaan nettiin "kaikilla kanavilla", kun on tarkennukset tehty. Lehdissäkin on tarkoitus ilmoitella n. kesäkuun puolivälissä.

Majoitusmahdollisuudet Pielavedellä sukujuhlan viikonloppuna kannattaa kunkin itsensä selvittää hyvissä ajoin. Suojalahan oli kuulemma varattu toista juhlaa varten, joten vuokrattavat huoneet Pielavedellä voivat olla kovasti kysyttyjä. Restentin hotellimajoitus ei ole myöskään käytettävissä, sillä sen toimita on päättynyt viime vuoden lopussa. Pielavesi Hostellin toiminta kirkonkylällä käynnistynee kesäksi, mutta siitä ei löydy vielä mitään tietoa. Heinämäen koulun piha-alueen käyttölupaa matkailuvaunuille ja autoille selvitetään.