Sukuseuran tarina

Sedergrenien sukuseura ry on perustettu 12.7.2009 Pielavedellä.

Yhdistyksen tarkoitus

• Yhdessäolon järjestäminen erityisesti sukutapahtumien muodossa
  • Sukulaisten yhteydenpidon edistäminen
  • Sukutietojen vaihto, kerääminen, tallentaminen ja julkaiseminen suvun piirissä, yli 100 v vanhat internetissä avoimesti

Nettikeskustelujen foorumina toimii myös Facebookin Sukuseura Sedergren-ryhmä. Omalla sedergren.fi -sivustolla on jäsenille keskustelupalsta, mutta voit jättää palautetta yhdistyksen suuntaan myös Yhteystiedot -sivulta. Lisäksi voit antaa sukutietojasi suljetuilta jäsensivuiltamme (kutsu jäsensivuja varten lähetetään pyydettäessä sähköpostiisi).

Heikki Sedergren s. 1890 teki rekiä, jotka yleensä olivat työrekiä. Hän oli myös ylpeä savolaisuudestaan. Tosiasiassa isälinjan sukujuuret ovat sittemmin osoittautuneet Pohjanmaalta tulleeksi Iisalmeen ja sitä kautta Pielavedelle. Heikki tapasi sanoa oman nimensä pilke silmäkulmassa.